Pamiętacie naszą ofertę apartamentu w Pelikanie? Nie?! Wcale się nie dziwię, bo kupiec pojawił się natychmiast po jej dodaniu. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest wiele. Poza dobrą koniunkturą (o której pisałam już wielokrotnie), właściwie skalkulowaną ceną, idealną lokalizacją, atutami apartamentu – istotną rolę w procesie sprzedaży ma przygotowanie oferty. Dobry pośrednik weźmie to wszystko pod uwagę, przygotuje opis szyty na miarę, uwzględniający przy tym atuty lokalizacji (np. blisko terenów rekreacyjno-spacerowych) oraz budynku (np. basen z ratownikiem dostępny dla mieszkańców), lokalu – a ofertę wzbogaci przy okazji dobrymi zdjęciami.

Dobry sprzedawca zawsze musi mieć plan, coś według czego każdego dnia działa. Sprzedaż nieruchomości nawet w tak dobrym czasie jak obecny rok, należy odpowiednio przygotować. I jest to istotny element sprzedaży, którego absolutnie nie można pominąć. Strategia sprzedaży to plan marketingowy, który przedstawiamy sprzedającemu i nie wyobrażam sobie, by w obecnych warunkach działać inaczej. Od czego trzeba zacząć?

Najczęściej od spotkania i oględzin nieruchomości. Takie pierwsze spotkanie nazywam technicznym. Poznajemy wtedy nieruchomość, a także oczekiwania właścicieli. Później przygotowujemy strategię na którą składa się:

  • wycena porównawcza z uwzględnieniem innych podobnych ofert w podobnej lokalizacji,

  • ustalenie ceny ofertowej oraz ceny do tzw. wymuszonej sprzedaży,

  • plan marketingowy, który wyznacza najlepszy czas opublikowania ogłoszeń i ich ewentualnych aktualizacji, a także możliwych zmian w procesie sprzedaży,

  • dodawanie kolejnych materiałów lub inne bonusy, (np. zdjęcia z drona) które przyciągną uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów.

Dopiero później redagujemy staranny opis z uwzględnieniem atutów mieszkania, budynku i okolicy. Czasami też by nie marnować czasu warto zwrócić uwagę na minusy (np. brak balkonu, piwnicy), bo klient poszukujący zawsze doceni szczerość. Ale zalecam ostrożność przy zdjęciach okolicy, jeśli są na nich jakieś inne domy prywatne, to ich właściciele mogą mieć pretensje, a tego przecież nie chcemy.

W Homestudio Nieruchomości pod moim kierunkiem powstał specjalistyczny proces sprzedaży nieruchomości, wynikający z szesnastoletniego doświadczenia w branży.

A co z przygotowaniem nieruchomości do zdjęć oraz do prezentacji? Na czym on polega piszemy szczegółowo w zakładce home staging, ale tu wystarczy przypomnieć, że tak naprawdę bywa różnie. Czasami wystarczy tylko posprzątać i ustawić odpowiednie dekoracje, czasami lokal wymaga nieco więcej pracy (chyba, że właściciel chce sprzedać jako ofertę do remontu uwzględniając nieco niższa cenę – wszystko te kwestia świadomości i wyboru najkorzystniejszego w danym momencie wariantu).

To już nie czasy by dodać ofertę i czekać na telefon. Wielu pośredników (w tym i agenci Homestudio Nieruchomości) poszukuje nabywcy aktywnie. Oczywiście można postawić na zwiększenie zasięgów dzięki portalom nieruchomościowym, ale jest też wiele innych sposobów by uatrakcyjnić ofertę. Chcesz się dowiedzieć jaki mamy plan by szybkiej i skuteczniej sprzedać Twoją nieruchomość? Zadzwoń do mnie!

dr Beata Michalska-Kunicka

tel. 500239459

Poniżej zdjęcia jednej z naszych ofert przygotowane przy współpracy z RZ-Studio – Fotografia profesjonalna, fot. Krzysztof Rzepnicki.